aNA PunYa SukA suKa lar...

CorEtaN DuniA dARi InsaN YaNG beLajaR MeNGenaL DuNia....

Thursday, May 7, 2009

pertama kali ke sekolah atas nama guru!!!!!

Posted by kAka dE QuE

pagi yg hujan renyai2, isnin lalu aku telah ditakdirkan bersama surat dr pusat pgajian utk pergi melawat sekolah sebagai memenuhi salah satu syarat dalam course aku nih. apa lagi masuk untuk buat tinjauan di sekolah..bukan nazir atau penyelia or apa2 yg swaktu dgnnya.tp ni arahan!!!masuk buat induksi atau juga dknali ROS (rancangan orentasi sekolah. smkevii, skolah yg aku pilih sbb tu kan skolah lama aku, so cam beh gak kan dpt tau cam ne skolah tu urus aku n kwn2 masa blaja dlu kan. skrg aku dpt tgk n dpt mklumat dr skola.
cam besa ar, 1st day musti kna sampai lewat kan.br nmpak cam len dr yg len.xlar cam cikgu n bdk2 skola.kan...mai pg2 b4 loceng bunyi kalu x kna boh nama dalam buku rekod pgawas.haha. aku pun sampai hmpir pkol 9 gak ar.pas tu trus mnggrakkan dri ke pjabat pgetua. syok gak borak ngan pgetua sbb dia mmg sporting n bagus. pas tu dia soh bg aku cikgu pembimbing.kira ok lar kan.xlar aku terkial2 kt skolah tu kan. pas kuar dr stu aku pun grak p blik guru dgn tujuan nk jmpa cikgu2 lama.apa lagi smapi ja blik guru, ramai tol cikgu yg aku jmpa..mmg mula ar borak2 tnya mcm2..dgn hati yg steady jwb ja..rupanya hati ni berkata, syok gak jd cikgu nih, cam xsbor ja nk sah jwatan..haha.hari ptama kt skola mmg syok dgn student pon pggil aku 'abang kucai'..mmg cam knai2 ja bdk2 nih..tp xpa ar,aku xda kuasa nk wat papa kan.yg syoknya, sbtu ni aku diajak sama bwa budak g tournament rugby..wah mcm dh dpt pndedahan awal dr cikgu rugby skola n mmg coach aku pun masa skolah dlu.nama xpayah bgtau kt sni kan.haha. kita tgk sbtu nih cam ne kan...

yg pntingnya, mmg syok aku g bt ROS kt smke7 nih sbb cikgu mmg bgus2 walaupun aku mmg nakai masa skolah dlu.neway apa yg pnting msa kt skolah jg imej n tingkatkan prestasi akedemik....
smoga ari2 yg mndatng aku insaf n jd cikgu yg baik kpd bdk2 yang baik. amin...

3 comments:

s h a o r a n said...

Congrats Abg Kucai jadi cikgu kat K.E...

Dlu student, skrg dh jd cikgu plak..

:)

ilah_nur ilham said...

hurm...be the best teacher k..
btl la.."once a tiger,always a tiger"hehe
banyak kenangan kat situ..:-)
anyway..all d best k.

Diari Adam said...

jangan lupa belikan stiker edwardian yang panjang dua yer ... nanti claim