aNA PunYa SukA suKa lar...

CorEtaN DuniA dARi InsaN YaNG beLajaR MeNGenaL DuNia....

Wednesday, April 22, 2009

karangan tanpa noktah

Posted by kAka dE QuE

sok aku nk memulangkan diri ke kampung halaman yg dah lama aku xjejek sejak beberapa bulan yang lalu kerana sangat suka melepakkan diri di kampus walaupun aku tak da keja nk buat di usm sehinggakan aku boleh digelar penunggu universiti tetapi aku bukan berniat tidak mahu pulang ke rumahku yang tidak lar jauh mana pon dari penang kan yang hanya memakan masa sejam stgh perjalanan dengan menggunakan motorsikal lagenda tuh namun disebabkan oleh kemalasan dan kebosanan bila berada dirumah aku merasakan lebih berfaedah berada di usm kerana sekurang-kurangnya aku boleh borak dan apabila petang aku berpeluang menjaringkan gol di padang aman walaubagaimana pun atas dasar berpegang kepada pepatah "ke mana pergi pun burung gembala kerbau akhirnya ia tetep akan hinggap di belakang kerbau" jadi secara tidak langsung aku akan pulang dan berjumpa keluarga petang esok dan akhirnya aku ingin menoktahkan karangan ini(titik)hahaha

1 comments:

Diari Adam said...

"Bagai sirih pulang ke gagang"
"Setinggi-tinggi terbang bangau akhirnya hinggap di atas kerbau jua"
"Bagai belut pulang ke lumpur"
"Bagai ikan pulang ke lubuk"
"seperti burung gagak pulang ke benua"