aNA PunYa SukA suKa lar...

CorEtaN DuniA dARi InsaN YaNG beLajaR MeNGenaL DuNia....

Monday, March 23, 2009

bujang melakeeeee!!!!27-29feb2009

Posted by kAka dE QuE






aku berjaya menawan gunung akhirnya di usiaku nk msuk 23 nih..impian yang aku tggu2 pun. xtiviti daki mendaki nih mmg sbhgian idup masa duk umah, tp bab pnjat gunung nih blum ada xprience pun,..sblum nih pun stakat bukit ja,...bukit bapak aku, bukit tok aku, bkt bndera dan bkt larut ja..terasa plak nk mcabar diri kan ngan pnjat gunung..pehhh, mmg nikmat gak pnjat gunung bujang melaka ritu, salah sbuah gunung yg ada kt area kampar perak..tq anak perak bg pluang kat aku n anjur xtiviti yg best tuh..nasib baik pgarah projek tuh amirul, dpt ar pakai kabel. kalu x tmpat dah penuh...bayangkan???ramai kan nk ikut..
bujaNG MELAKA!!!!
xpayah ar aku nk citer cam ner kami sampai kan...ckup ar bgtau part mnarik ja kan..besa ar 1st time pnjat gunung nih xda pndai sgt selok belok gunung nih..stakat bukit tuh aku men redah ja. ni tmpat org kna ar pndai2.. silap2 sesat leh sampai cameron highlands tau xpun gua musang...bayangkan???ja jauh bebeno..
kami gerak dr bawah pkol 2ptg sampai dah dkt pkol 9mlm.mmg mncabar tol masa mdaki, tmbah2 bla area pkol 6 tuh, dah ar gelap tambah ngan ujan plak kan..tp aku rasa btol2 mncabar..tp yg besnya, bdk2 yg duk mndaki pun dasyat2 blaka,yg laki dgn gagahnya, yg pompuan tabah lagi cekal...haha. tp dalm byk2 tuh ada gak sorg bdk laki, kwn baik nih, bdk bm lg tuh.bleh plak dia kejang kaki..haahahhaha.teka ar sapa dia kan..ermm tpaksa ar aku renew blik lesan fisio aku.. lama dah bersara jd fisio nihh.haha.xpa, kwn bek pnya pasal kan..aku kan abg..




kem lebah mlam pertama:
xpa ar, skali lg ada episod beh ngan si bdk kejang nih, ada ke patutmlm pertama atas gunung tuh dia pasang srobong kapai kt tlinga aku.xleh tido aku. pastu plak kerna dirinya aku dituduh tido berdenx@$%..haha.tp xpa stakat gosip tuh aku xheran sgt pun..besa ar kan.

pg sok kan, pg2 buta aku dah bgn, xleh tido siot. bunyi kapai kuat sgt..haha
pg nih br kami gerak g tawan puncak, tmpat kami benti bt khemah nih namanya kem lebah.. mmg byk lebah.hehe..bjalan hmpir 45mnt, kami bjaya sampai di puncak.. mak ai, mmg lawa ar view kt stu, nmpak abis bndar kampar.terasa puas mcm minum tea ais subaidah.puas sgguh dpt tawan gunung bt kali ptma. tahniah2..

pastu blik ke kem, scra tiba2 bahu plak wat hal, merajuk!!!sng sgguh dia tcabut sbb otot dah tlampau weak kan..xpa, ni kali t'akhir b4 aku g jmpa yg pakar..haha.pasni xtau ar bleh lg x wat keja lasak kan..hahah.xpa, aku usahakan..tp siap kau bahu yg kuat merajuk!!!haha.

byk sgguh pgalaman n ilmu yg dapt ar, nsb baik xdpat awek.haha.neway, bla anak murid tnya nanti "cikgu, penah daki gunung x?'bleh aku jwab kan..haha.
ok jmpa lg..pasni topik baik pnya... tggu.....

2 comments:

tamsisanc said...

ko g ni trip ape?? x kabo pon..hampeh sungguh!!!

Anonymous said...

hoho.ada ati nak dapat awek baru ya..xpe2..haha.ada kang orang lari..