aNA PunYa SukA suKa lar...

CorEtaN DuniA dARi InsaN YaNG beLajaR MeNGenaL DuNia....

Sunday, May 10, 2009

pengalaman terbaik!!!

Posted by kAka dE QuE

jumaat yg lalu,aku diajak bersama cikgu mat din ngan cikgu izham bawa team rugby SMKEvii ke Ipoh utk mnyertai tournament jemputan 10sebelah anjuraan skolah Anderson sempena prayaan 100thn skolah tu. cam besa ar nek bus K.E. dah lama xnaik bus yg penuh ngan memori suka lebih dr duka.haha. kalu dulu naik sbgai pemain, ari ni naik sebagai guru kepada pemain.mmg best gak bw budak2 rugby ni.mula2 semuanya cam otai2 ja kan tp xpa cikgu dia lg otai.so paham sangat pe'el bdk2 nih.haha. aku lar kna handle bdk2 nih.amanah!!biasa ar cikgu baru kna blaja lebih urus bdk.aku xda hal sgt. smpai Anderson kami dpt bilik tp aku busan gak nk lepak dlm blik ngan cikgu2 lalu aku pun plih ja lepak ngan bdk2.br nk knal2 ngan bdk. ptg tu kami turun pdang nk kua pluh skit kan. main touch, ajar skit ilmu pa yg ada kan.yg pnting bg smngt kt bdk2 nih tok esok. aku pun makin knai n bdk2 nih ok sbnarnya.lgpun ada 5,6 org mmg junior aku dlu n aku pun pnah buli... captain team nih mmg kna buli sgguh ngan aku dlu.,..siap dia ckp.."angpa tau x, abg kucai ar buli aku soh bca doa qunut n azan, sampai la aku hafai"..apa lg gelak smpai pecah perut. aku br btoi2 ingat. dh bsor bdknya. kira team ni bgus gak cara main...malm tu kami borak lg pjg..sorang2 aku hafai nama...haha
soknya ari sabtu..bgn awai gak ar.6.30 pagi.hehe. kna handle bdk2 nih bersiap g pdg. sorang2 kna ketuk br jln. dah siap, kami grak g pdg. dr semasa ke semasa c.mat din n izham col.dh siap semua kami tempuh game by game akhirnya kami dpt no 3.kalah semi ngan KESAH tp mng tmpat ke3 ngan MCKK.kira ok lar mng ngan musuh tradisi.final KESAH ngan Anderson dan Anderson mnang biasa ar tu tuah tuan rumah kan.tp segalanya ok dan next week team K.E nk g perlis plak.tp aku rugi xleh ikot sbb join MASUM.xpa lar len kali.neway, tima ksih kpd cik MAtdin N Izham ar sbb bg kpercayaan kat aku urus bdk2 ni kalu x xkan aku dpt title pengurus mrangkap jurulatih kan.haha.biasa ar pendedahan awal. last paling syok yg bdk2 nih dah bleh respect aku sbgai cikgu n senior kalu x musti msh pggil 'kucai' sbb bajet aku muda sebaya dengan depa kan.haha...
skrang ni aku dh mula ngan satu eksperimen baru di mana persoalan utamanya ialah "apakah pendekatan terbaik utk mendekati n menawan budak sekolah masa kini supaya mereka xpijak kepala guru?" satu pendekatan sudah dibuat. kita cuba pendekatan yg len plak...hahaahhaha,..bg cadangan jika ia menarik...

0 comments: