aNA PunYa SukA suKa lar...

CorEtaN DuniA dARi InsaN YaNG beLajaR MeNGenaL DuNia....

Thursday, March 26, 2009

pengalaman yang menakjubkan.

Posted by kAka dE QuE

dua hari yang lalu, suatu peristiwa yang tak aku lupa sepanjang idup aku. ni benda 1st time aku rasa dalam dunia perubatan bt setakat nih..aku tau semua org xrasai benda nih, nak tau pa dia. merasai nikmat tido dalam mesin MRI. peh mmg mcm duk dalam liang lahad gak ar. walau pun aku xpenah masuk kubor kan. mula2 masuk tuh aku rasakan satu debaran yg btoi2 hebat ar kan,.. dah ar mai awai ptg tu. ofis MRI pun blum buka lg aku dah sampai...nasib baik kejap ja tggu dah ada staf datang. pnya awai dtg sampai xg kelas ganti Dr Hasmidar ngan xg mlawat k.vero yg grad master pnya pasal. smngat sgguh. pastu aku daftar ar nma then xlama pas tu staf pggil msuk blik, soh tggl semua benda yg melekat kt badan yg ada kena ngena ngan besi..aku tggl ja lar kan. nasib zip sluar xleh cabut.kalu x abis...huhu. pastu masuk ar blik then staf tu soh baring atas tmpat cam katil gak.lepas kena ikat abis, dia tnya ok x? selesa x? sbb nk duk cam tu dlm 45 minit gak. dah mnyirap darah aku..dgn slamba lg macho aku ckp ok ja.. lepas tu dua2 staf tu kuar n dgn tiba2 katil tu gerak slow2 msuk dlam mesin tu, aku slamba ja. pas dh msuk kepala kan, tu dia rasa cam xboleh nk nafas dh ni.sempit bangat tol.sejengkal ja dr idung dah kena pnutup dia. mmg aku dpt rasa cam liang lahad. btoi kata Dr Rozaida mmg Malaysia sep bajet, beli mesin kecik. kalu org yg gemok skit cam ne jadinya.. duk lar dlm tu, ingat besa ja, rupa2nya mcm dok kt dlm kilang besi, bunyi macam2 ada.rasa mcm mesin tu dok attck kat bahu aku ja. dah bosan sgt aku pon ttido dlm mesin tuh..besa ar 45 minit mana leh tahan ma.last bila sedor staf tu dh masuk pon..then aku kuar n dan ttiba rasa nk tnya, "puan, tak bahaya kan bt MRI nih"?.br nk tnya.. dgn slamba dia ckp xda lar adik. aku pon ckp tima ksh n amik brg yg aku tggal td n trus blah.. sumpah xmau masuk dah mesin liang lahad tu...mmg mnakotkan.

0 comments: